GR5 voor niets gaat de zon op (toch?)
24 mei 2024 - Grevenmacher, Luxemburg
Wasserbillig in Luxemburg, het water is er goedkoop. Het valt met bakken uit de hemel. Niet alleen het water, blijkbaar zijn ook benzine, koffie, drank chocolade en tabak goedkoop. Het grensstadje hangt aan elkaar van voordeelwinkels. Maakt een nogal ongezellige indruk . En oh ja, ook nog die regen. Camping Schützwiese heeft gelukkig een fijne ruimte waar je droog kunt zitten en warme douches.
Het zijn best heftige kilometers, elke dag wel tussen de 500 en 1000 meter stijgen, en modder is het nieuwe asfalt. De laatste kilometers zijn het langst, zeker met die Wasserbombe van gister
Vandaag van Wasserbillig naar Grevenmacher. Op het eerste gezicht een makkie, maar ik deed over de 14 km in het Cicerone gidsje toch 5 uur (en 18 km volgens iPhone). Ondanks de regen die de hele ochtend aanhield, zeer afwisselend (bossen, beekjes, wijnvelden). Onder er. Overhangend rots droog koffie kunnen maken. Grevenmacher is een aardige stad, hoofd van het kanton, rijk van de wijn. Aan landschap en bouwstijl merk je dat je in het zuiden komt (oh ja, die regen).
Nu schijnt de zon, het blik cassoulet is leeg maar het blikje bier nog niet 😊. Tijd om dit blogje te beëindigen.
Foto’s
3 Reacties
-
Anne Marie:24 mei 2024Een alcohol vrij biertje?
-
Ruud Okker:24 mei 2024Je hebt wel pech met al die regen. Hopelijk hou je het een beetje droog in je tent. In Frankrijk wordt het vast beter. Hou je taai
-
Susan:26 mei 2024Na regen komt zonneschijn! Nog even genieten van Luxemburg en dan ben je alweer in la douce France
