GR5 - Le deluge

18 mei 2024 - Vianden, Luxemburg

Apres nous le deluge’, dat lijkt me een beter motto voor het nieuwe kabinet.
Hier is de zondvloed gister al geweest.  Urenlang pijpenstelen, de Our is een woeste stroom geworden, de brandweer evacueert campings. Ik was het gister na vijf uur plensregen zat. Gelukkig zijn Luxemburgse bushokjes fijne schuilhutjes. Vliegensvlug een kamer in hotel Victor Hugo in Vianden kunnen boeken. Alles hangt daar te drogen. Vanochtend met de bus terug naar het opstappen van gister en terug naar Vianden gelopen. ZWAAR! Ruim 1300 hoogtemeters, 25 km, gesloten cafés. Wel opnieuw mooi en gelukkig droog. Victor Hugo kwam hier niet voor niets voor het uitzicht. Ontmoette twee Nederlanders die speciaal voor 10 km GR5 terug waren gekomen, ze wilden echt alles gelopen hebben. Gelukkig ben ik niet zo recht in de leer. 

Nu de zon weerschijn, komt iedereen uit zijn hol. Toeristen slenteren of gaan met de kabelbaan, hordes motorrijders toeren rond, terrasjes zitten vol. 

Morgen een rustig dagje naar de camping bij Diekirch (spreek uit: Diekriich). Vanavond een pizza zonder salami of ham, ook al ben ik in Viande).

2 Reacties

  1. Meike & Louis:
    18 mei 2024
    Leuk om je onderweg tegen te komen, daarna ging je er als een speer vandoor. De koffie onderweg zat er niet in, alleen in de zomermaanden open :-(
    Vandaag viel ons ook zwaar, de kilometers van gisteren zaten nog in de benen. Jij kon er nog wat weetjes uit persen!
    Het laatste stuk naar Vianden hebben we zo gelaten, dat lopen we in de zomer nog wel een keer zonder bagage.
    Wij slapen in een appartement naast de Aral-pomp en koken zelf.
    Morgen de laatste etappe naar Diekirch, en maandag weer naar huis.
    Jij loopt lekker verder, ik blijf je graag volgen!
    Groet, Meike &Louis uit Hilversum
  2. Ton Manders:
    18 mei 2024
    Ik vond dit ook de zwaarste etappe tot nu toe. Het hield maar niet op met al die klimmetjes. Vond de markering op een enkel punt vaag. Inmiddels al weer helemaal bijgekomen. ‘Ancienne Cinéma’ is een aanrader.